zaterdag 17 december 2011

Ding 20 muziek online


Met een beetje tegenzin begin ik aan Ding 20. De genoemde herinnering met muziek heb ik niet. Ik ging zelden een platenzaak in. Ik ben groot gebracht met Duitse Schlagers. We hadden een platenspeler die je kon laden met 10 of 15 singletjes. Daarna galmde Rex Gildo of 
 

door de kamer. Heb zelf een handtekening van Reinhard, maar waar ook weer?
Nu op naar Last. fm. Bij het inloggen krijg ik de volgende opmerking:
We’re sorry, but our database servers are currently overloaded. Please enjoy a quick cup of tea and then try refreshing this page.
If you still see this error after your cuppa, you may find more details on our status page.

Nou dan maar naar Spotify. 
Ter informatie lees ik de discussie op Bibliotheek 2.0  Hier schrijft Jeroen de Boer het volgende:
Als het aan mij ligt is het een retorische vraag, Spotify in de bibliotheek? De dienst wordt 18 mei (2010) in Nederland gelanceerd, waarmee de internationale rechtenbarriere eindelijk opgeheven lijkt. Bibliotheken zouden hun aanbod van streaming muziek gigantisch kunnen uitbreiden wanneer zij een samenwerking met Spotify aangaan. Zij zouden wat mij betreft een overeenkomst moeten sluiten waarmee zij voor haar leden een premiumaccount beschikbaar heeft. Omdat een relatief kleindeel van de Spotify-gebruikers heeft gekozen voor deze betaalde variant kan de bibliotheek zich hiermee onderscheiden. En aangezien bibliotheken zich de taak hebben toegeëigend burgers de weg te wijzen in het digitale oerwoud behoort een introductie tot streaming muziekdiensten daar ook toe. Voor Spotify betekent het dat zij haar luisteraarspotentieel eenvoudig kan uitbreiden.
Tot op heden is er geen overeenkomst met Spotify. Googelen op " bibliotheken en Spotify" levert een blog op van Mark Deckers. Hij vertelt dat Spotify een voorstel gaat uitwerken, juni 2011. Wie wel een overkomst heeft met Spotify is de KPN.  Kunnen wij als branche wel een goede partner zijn? Kunnen wij ons sterk maken? Zijn we niet veel te verdeeld......als bibliotheken, als SIOB, als Bibliotheek.nl....

Dan nu de fun. Inloggen bij Spotify is geen probleem met je facebookaccount. Wat meer een probleem is wat zal ik eens zoeken. Dan maar opzoek naar Reinhard. Wouw, in keer alles. Voor ik het weet heb ik ze in een afspeellijst staan. Terwijl ik blog zingt Reinhard 'über die wolken'. Dat het zo eenvoudig is. Heerlijk. Via youtube vind je de songteksten. Ik voel me een dj!




3 opmerkingen:

  1. 15 Duitse schlagers achter elkaar, dat lijk me een duidelijk geval van kindermishandeling. Het wordt tijd dat we wat aan je muziek educatie gaan doen. Je houdt van eenvoudig, en een van de mooiste liedjes die ik ken is ook zo simpel. Come here van Kath Bloom. Luister maar eens op youtube. http://www.youtube.com/watch?v=CEEWz8T0zHQ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik heb haar toegevoegd op Spotify, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Seeing is believing... Het draait steeds minder om het bezit van muziek, films en boeken, maar om het altijd ter beschikking hebben van een grote selectie. Wat je deelt zijn je voorkeuren en afspeellijsten, ter inspiratie van je vrienden. Eigenlijk net zoals de bibliotheek, maar dan zonder fietsen...

    BeantwoordenVerwijderen